Wednesday, June 10, 2009

På Tide Med Oppdatering Sier Du...?

Hehe... det er internett sin feil! Eller rettere sagt mangelen derav... Har hatt litt tekniske problemer i det siste, men skal sørge for at mitt hele og fulle USA-opphold blir dokumentert. Altså: Etter prom, var det jo spring break, og jeg hadde store planer osv, som ble knust av Ms Julie da hun meddelte at jeg skulle være hos faren og stemoren hennes den uka så hun slapp å bekymre seg for meg, jeg hadde tydeligvis vært et veldig foruroligende stressmoment i det siste. Så det var jo det som skjedde da, jeg fikk vært med noen venner, men ikke akkurat i den graden jeg hadde håpet på. Anyway, et par dager etter at spring break var over, var det klart for NYC turen vår :) Jeg må ærlig innrømme at jeg irriterte meg nærmest grønn og lilla og hvem vet over stressnivået på den turen, vi klarte å stappe New York-opplevelsen i et lite tidsrom på fire dager. Iberegnet reise fra og til. Vi så museer, kirker og katedraler, memorials, attraksjoner, musical, en Yankees Baseballkamp (i den nye stadionen som var awesomely sweet), the Statue of Liberty, vi shoppet, spiste på berømte restauranter, og gikk Times Square på kryss og tvers mer enn en gang... ja, det var travelt. Men bilder fikk vi tid til å ta! :)
Det helt øverst er tatt fra båten på vei til the Statue of Liberty, og man kan se Manhattan i bakgrunnen... Vi var jo selvfølgelig innom der og Fifth Avenue og Central Park og alt


Her har vi meg og Phil (etter å ha ristet av oss Duncan), vi får oss en matbit (DYRT, men veldig godt) før vi finner plassene våre på Yankees kampen. Plassene, som man faktisk må stå på venteliste for å få, var sinnsykt bra. Det var rett der man fanger homeruns, hadde det ikke vært for at the Yankees got raped hadde det vært kanonbra, men det var jo fortsatt stas...


En tidlig morgen i resepsjonen, vi venter tålmodig (mest fordi vi er for trøtte til å forsøke noen som helst bevegelse) på resten av gruppa, den dagen dro vi til China Town og shoppet, og litt rundt i New York ellers...tror det var senere den kvelden vi dro på kamp faktisk


Meg og Haley foran the 9/11 memorial, denne dagen stakk vi innom kirken hvor alle hilsnene og brevene og blomstene fra tragedien befant seg, så dro vi på "New Yorks best kept secret" -et giga outlet som var kjempebillig, og så videre til my favorite part; Central Park, hvor vi møtte the Major of Strawberry Fields, hørte på gatemusikanter, og gikk litt rundt i den kjempepene parken. Så dro vi hjem.
Ja, og så er jo eksamen (excemptet alle bortsett fra matte, ja, til og med fysikk...) over and done with, jeg har fått årboka, jeg har graduated, fylt 18, forlatt alle venner, vært i Florida og DisneyWorld med familien, og kommet hjem. Landet rundt kl 11:30 i dag, Marie, Live, Marita og Tonje sto og ventet, så skulle jeg vente på Markus, men det glemte jeg... hvis du ser dette, sorry pus, jeg elsker deg fortsatt! Og nå overnatter jeg hos bestemor og bestefar. I morgen har jeg tannlegetime. Føler meg litt lost og malplassert, men det er jo tross alt dette som er mitt egentlige liv, så kommer vel fort inn i det! Men godnatt, mer oppdateringer følger så fort jeg får tak i flere bilder (mistet mitt kamera i Charleston...)
xoxo

No comments: